CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

Κυριακή 8 Μαρτίου 2009

ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Λέκκας Σταμάτης ΠΕ16
ΠΕΚ Πάτρας
Σχέδιο μαθήματος
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: ΟΡΧΗΣΤΡΑ-ΣΥΜΦΩΝΙΚΗ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΛΑΝΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΠΡΟ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ:
Θα πρέπει οι μαθητές να έχουν μελετήσει και να γνωρίζουν τα όργανα που
αποτελούν τις οικογένειες των μουσικών οργάνων που αποτελούν την Συμφωνική
Ορχήστρα. Έγχορδα, Πνευστά και Κρουστά.
ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
• Να γνωρίσουν οι μαθητές την ορχήστρα;
• Να κατανοήσουν τον ρόλο της ορχήστρας
• Να γνωρίσουν την προσφορά της
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
• Οργανική μουσική
• Οικογένειες μουσικών οργάνων
• Ιστορική αναδρομή την ορχήστρας
• Μαέστρος
• Μπαγκέτα
• Ομοιόμορφη ένδυση των μουσικών
ΑΦΟΡΜΗ
• Ακρόαση ορχηστικής μουσικής από C.D.
• Φωτογραφίες ορχήστρας.
• Διαφημιστικά έντυπα και προγράμματα συναυλιών.
• Παρουσίαση βίντεο από συναυλία συμφωνικής ορχήστρας.
ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ
• Καταιγισμός εννοιών στην φράση «ΣΥΜΦΩΝΙΚΗ ΟΡΧΗΣΤΡΑ».
• Πλάνο της Ορχήστρας.
• Θέσεις των μουσικών στο πλάνο της Ορχήστρας.
ΕΛΕΓΧΟΣ-
• Κατά την επεξεργασία του μαθήματος γίνεται ο έλεγχος με ερωτήσεις επί των
όσων έχουν ακουστεί.
• Κάνουμε διορθωτικές κινήσεις στον τρόπο παρουσίασης του μαθήματος.
• Ελέγχουμε την επικοινωνία μας με τους μαθητές μας.
ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΗ
• Ανακεφαλαιώνουμε τα όσα έχουμε πει.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
• Μέσα από το παιχνίδι αξιολογούμε τους μαθητές μας τι έχουν καταλάβει από τα
όσα μαζί μας επεξεργάσθηκαν.
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΜΠΑΝΤΑ
ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
• Να γνωρίσουν οι μαθητές την ορχήστρα;
• Να κατανοήσουν τον ρόλο της ορχήστρας
• Να γνωρίσουν την προσφορά της
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
• Λιτανείες
• Παρέλαση Οικογένειες μουσικών οργάνων
• Ιστορική αναδρομή την ορχήστρας
• Μαέστρος
• Μπαγκέτα
• Ομοιόμορφη ένδυση των μουσικών
• Στρατιωτική Μπάντα
• Μπάντα του Ναυτικού κ.λπ
ΑΦΟΡΜΗ
• Ακρόαση από C.D.έργων που παρουσιάζονται από Μπάντα
• Φωτογραφίες ορχήστρας.
• Διαφημιστικά έντυπα και προγράμματα συναυλιών.
• Παρουσίαση βίντεο από συναυλία συμφωνικής ορχήστρας.
ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ
• Καταιγισμός εννοιών στην φράση «ΜΠΑΝΤΑ».
• Πλάνο της Ορχήστρας.
• Θέσεις των μουσικών στο πλάνο της Ορχήστρας.
ΕΛΕΓΧΟΣ-
• Κατά την επεξεργασία του μαθήματος γίνεται ο έλεγχος με ερωτήσεις επί των
όσων έχουν ακουστεί.
• Κάνουμε διορθωτικές κινήσεις στον τρόπο παρουσίασης του μαθήματος.
• Ελέγχουμε την επικοινωνία μας με τους μαθητές μας.
ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΗ
• Ανακεφαλαιώνουμε τα όσα έχουμε πει.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
• Μέσα από το παιχνίδι αξιολογούμε τους μαθητές μας τι έχουν καταλάβει από τα
όσα μαζί μας επεξεργάσθηκαν.
ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ ΤΗΣ ΣΥΜΦΩΝΙΚΗΣ ΟΡΧΗΣΤΡΑΣ ΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗΣ ΜΠΑΝΤΑΣ
Όταν οι αμάθητες ολοκληρώσουν τα δύο αυτά κεφάλαια Συμφωνική και Μπάντα, τότε
μπορούμε να προχωρήσουμε στην φάση της σύγκρισης των δύο αυτών μορφών ορχήστρας.
Με τον τρόπο αυτό μπορούμε να αξιολογήσουμε τι αποκόμισαν οι μαθητές μας.
Μπορούμε να δημιουργήσουμε διαφορετικά αντικείμενα εργασίας τα οποία θα τα δώσουμε
να τα επεξεργασθούν οι ομάδες της τάξης.