ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
ΜΟΥΣΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ Β. ΤΡΙΜΗΝΟΥ 2008-2009
ΔΥΣΛΕΞΙΑ
Εισήγηση του Δ/ντή του Σχολείου κ. Λέκκα Σταμάτη στα πλαίσια της Παιδαγωγικής συνεδρίασης Β. Τριμήνου, Σχολικού Έτους 2008-2009, 11-3-2009.
ΜΕΓΑΛΟΙ ΔΥΣΛΕΞΙΚΟΙ
Thomas Edison
Leonardo da Vinci
Winston Churchill
Albert Einstein
Pablo Picasso
ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΙΣΛΕΞΙΑΣ
• Ειδική μαθησιακή δυσκολία στη γραφή και στην ανάγνωση
• Θεωρείται επίσης ως μια ατέλεια στην επεξεργασία της πληροφορίας.
Ποια είναι τα κύρια συμπτώματα της μαθησιακής αυτής δυσκολίας
• Τα κύρια συμπτώματα της μαθησιακής αυτής δυσκολίας είναι:
• η αργή και με πολλά λάθη ανάγνωση
• η δυσανάγνωστη γραφή
• η υπερβολική και ασταθής ανορθογραφία
• η δυσκολία απόδοσης με συνεχή λόγο του περιεχομένου ενός κειμένου
• ενώ ο προφορικός λόγος δεν επηρεάζεται αρνητικά από αυτήν. Ο δυσλεξικός μαθητής /τρια
• κουράζεται εύκολα από το διάβασμα
• και παρουσιάζει διάσπαση προσοχής.
Έκδηλα χαρακτηριστικά στην ανάγνωση
• Ανάγνωση συνήθως αργά, χωρίς ρυθμό που προξενεί γρήγορη κόπωση
• Δυσκολία στην απόδοση του νοήματος κάποιου κειμένου που διαβάζει ο δισλεξικός
• Καθρεφτική ανάγνωση λέξεων ή αριθμών, π.χ άλλο – όλα
• Δυσκολία στην ανάγνωση προφορά πολυσύλλαβων ή ασυνήθηστων λέξεων
• Ανάγνωση λέξεων ή μέρους μιας λέξης με μετακίνηση ενός ή περισσότερων γραμμάτων, π.χ κάρτα – κράτα
Τι πλήττει η ΔΙΣΛΕΞΙΑ
ΤΗΝ ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΏΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ
Τι απουσιάζει από τη μαθητική του ζωή;
• Η ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗ
δεν μπορεί να βρει …..….αέρα να ανασάνει………
Ορισμένες χαρακτηριστικές δυσκολίες στην συμπεριφορά
• Δυσκολία στην συγκέντρωση
• - Νευρικότητα, έντονα ξεσπάσματα
• - Αδιαφορία για τη σχολική επίδοση
• - Χαμηλή αυτοεκτίμηση
• - Κινητική αδεξιότητα
• - Έλλειψη οργάνωσης γενικότερα στην σχολική τσάντα, στα παιχνίδια, στα ρούχα κ.λ.π.
ΓΙΑΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΑΊΝΕΙ ΑΥΤΌ;
Γιατί συναισθάνονται άμεσα τη δυσκολία τους ν’ ανταποκριθούν ικανοποιητικά, όπως οι άλλοι συμμαθητές /τριες τους, στις μαθησιακές απαιτήσεις.
Τι είναι αναγκαίο να παρασχεθεί από εμάς τους εκπαιδευτικούς
• ψυχοσυναισθηματική στήριξη
• ενίσχυση
• ενθάρρυνση
• διδακτική καθοδήγηση
Πως γίνεται η αξιολόγηση των παιδιών αυτών
• Σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, η αξιολόγηση των μαθητών /τριών αυτών με τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες γίνεται με προφορική εξέταση, δεδομένου ότι δυσκολεύονται να διατυπώσουν γραπτά τις σκέψεις τους και την όποια αποκτημένη γνώση τους.
Πως μπορεί να έχει επιτυχία η αξιολόγηση αυτή;
• Όταν αυτή γίνεται μέσα σε πραγματικό κλίμα συναισθηματικής ασφάλειας για τους εξεταζόμενους
• Όταν υπάρχει συνειδητή αποδοχή
και σεβασμός ………… της ιδιαιτερότητάς τους
Σε καμία περίπτωση…..
• Δεν βαθμολογούμε το γραπτό τους.
(βαθμολογούμε μόνο την προφορική επίδοση)
• Δεν τους δίνουμε βαθμολογημένο γραπτό το οποίο είναι……..
καταστροφικό για την ψυχολογία τους
Ο καθένα μας μπορεί:
• Να βρει τρόπους και κώδικες επικοινωνίας με τους δισλεξικούς μαθητές και μαθήτριές του
• Να σκεφτεί ότι αυτά τα παιδιά ίσως να θέλουν και δεν μπορούν, ενώ άλλα μπορούν αλλά δεν θέλουν να είναι εντάξει με τις υποχρεώσεις τους.
• Να δημιουργήσει το κατάλληλο περιβάλλον μέσα στην τάξη
• Να συνεργάζεται με τους γονιούς και να μιλάει μαζί τους με πραγματικό ενδιαφέρον και σεβασμό στο πρόβλημα τους.
• Να απομακρύνει την ανασφάλεια τους με λόγια και έργα ενθαρρυντικά.
Βιβλιογραφία
Καραπέτσας , Κ,(1991): Δυσλεξία στο παιδί , Αθήνα, Ελληνικά Γράμματα
Μάνος, Ν.(1997): Βασικά στοιχεία Κλινικής Ψυχιατρικής, Θεσσαλονίκη, University Studio Press
Μάρκου, Ν. Σ,(1996): Δυσλεξία, Αριστεροχειρία, Κινητική Αδεξιότητα, Υπερκινητικότητα, Αθήνα, Ελληνικά Γράμματα
Πόρποδας , Κ .(1981.): Δυσλεξία : η ειδική διαταραχή στη μάθηση του γραπτού λόγου , Αθήνα , ΜΟΡΦΩΤΙΚΗ
Πόρποδας , Κ .(1985): Ρόλος και μάθηση της γλώσσας , Αθήνα
Πόρποδας , Κ .(1991): Η διαδικασία της Μάθησης , Αθήνα
Σινανίδου, Δ. Μ.,(2004): Δυσλεξία: Ορισμός-Διαγνωστικά Κριτήρια-Αντιμετώπιση, στο Αρχεία Νευρο-Ψυχολογικής Ιατρικής,
τ. 40, σελ. 89-93, Αθήνα, ΕΨΨΕΠ
Σάββατο 7 Μαρτίου 2009
ΔΥΣΛΕΞΙΑ
Αναρτήθηκε από Διευθυντής του Μουσικού Σχολείου στις 3/07/2009 07:44:00 π.μ.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου